Hej med jer
Jeg har for nylig skiftet kalibre bag på både en nyere golf og sidst her i weekenden på en Ford fokus st. Car.
Begge gange er jeg endt med en bremsepedal der har en forholdsvis lang vandring inden den tager ordentlig ved. Jeg er gået frem sådan.
1. Sætter klemme på bremseslange inde demontage af gammel. Starter på bagerste højre.
2. Demonterer kaliber. Og sætter straks ny på – minimalt spild af bremsevæske.
3. Ny kaliber er ikke fyldt på forhånd.
4. Sætter klodser og kaliber på igen og skruer det hele sammen.
5. Pumper forsigtigt og langsomt pedalen, uden at gå helt i gulvet. Tjekker jævnligt væskestand i reservoir.
6. Får fruen til at holde pres på pedalen og lufter ud. Gøres af flere omgange indtil der ingen tegn på luft er.
Jeg sætter en slange på som går ned i en flaske. Flasken er placeret på gulvet altså under kaliber niveau.
Processen gentages rigtig mange gange for pedalen er blød og uden mere luft.
7. Snakker med et værksted der straks spørg om de er købt ved autodoc og mener det er kaliber kvaliteten der er dårlig.
Synes jeg har svært ved at købe den forklaring da bremsesystemet jo er forholdsvist simpelt?
Nogen gode bud på hvad der går galt for mig? På forhånd tak.