AUTODOC FORUM / Bil samtaler efter mærke / FORD / Blød bremser efter kaliber skift

Tilbage til emner

Blød bremser efter kaliber skift
FORD Focus II Stationcar (DA_, FFS, DS)

  • FORD Focus II Stationcar (DA_, FFS, DS) 1.6
    @user_854844 Mar 06, 2022
    Medlem
    Hej med jer
    Jeg har for nylig skiftet kalibre bag på både en nyere golf og sidst her i weekenden på en Ford fokus st. Car.
    Begge gange er jeg endt med en bremsepedal der har en forholdsvis lang vandring inden den tager ordentlig ved. Jeg er gået frem sådan.
    1. Sætter klemme på bremseslange inde  demontage af gammel. Starter på bagerste højre.
    2. Demonterer kaliber. Og sætter straks ny på – minimalt spild af bremsevæske.
    3. Ny kaliber er ikke fyldt på forhånd.
    4. Sætter klodser og kaliber på igen og skruer det hele sammen.
    5. Pumper forsigtigt og langsomt pedalen, uden at gå helt i gulvet. Tjekker jævnligt væskestand i reservoir.
    6. Får fruen til at holde pres på pedalen og lufter ud. Gøres af flere omgange indtil der ingen tegn på luft er. 
    Jeg sætter en slange på som går ned i en flaske. Flasken er placeret på gulvet altså under kaliber niveau.
    Processen gentages rigtig mange gange for pedalen er blød og uden mere luft.
    7. Snakker med et værksted der straks spørg om de er købt ved autodoc og mener det er kaliber kvaliteten der er dårlig.
    Synes jeg har svært ved at købe den forklaring da bremsesystemet jo er forholdsvist simpelt?
    Nogen gode bud på hvad der går galt for mig? På forhånd tak.
    Svar

    Begyndt

    06.03.22

    Seneste svar

    29.07.22

    Svar

    1

    Visninger

    318

  • @Sheary1992 Jul 29, 2022
    Medlem
    der er helt sikkert luft tilbage i bremsesystemet
    prøv at pumpe mere, indtil pedalen føles fast
    eller kontakt servicen 
    Svar

Kun oprettede brugere kan svare på emner og indlæg

Installer AUTODOC CLUB app'en!

Din personlige biludgift styring, vedligeholdelses råd, påmindelser om forestående aftaler og service intervaller, gør-det-selv reparation instruktioner - alt dette på din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scan

For at hente app'en:

Autodoc CLUB App icon