i-CTDi og i-DTEC: Honda dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

i-CTDi og i-DTEC: Honda dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

i-CTDi og i-DTEC er navnene på turboladede dieselmotorer med Common Rail direkte indsprøjtning. De er blevet brugt på biler fra Honda siden 2002. Disse motorer er udviklet af Honda Motor Company selv. De er kendt for at være pålidelige og vedligeholdelsesbare, og så har de også et lavt brændstofforbrug.

Egenskaber for i-CTDi, i-DTEC motorer

i-CTDi og i-DTEC motorer har 4 cylindre og 16 ventiler. Motorblokken er lavet af aluminium, cylinderrørene af støbejern. Dette reducerer motorens vægt og får den til at blive hurtigere varm. Topstykket af er aluminium. Ventiltimingsmekanismen bruger en kæde. Alle versioner er udstyret med en variabel-geometri turbolader.

Populære i-CTDi, i-DTEC motorer

Versionsnavn Kode Kapacitet, L Maks. ydelse, hk Maks. moment, N·m Start på produktion Honda modeller med denne type motor
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Almindelige fejl på i-CTDi, i-DTEC motorer

FejlMotorer
Det er svært at starte motoren i koldt vejr.N22A; N22B
Ventiltimingmekanismen er udsat overfor udstrækning, selv ved en lav kilometerstand.N22A
Turboladeren går ofte i stykker.N22A
Udstødningsmanifolden revner ofte.N22A
EFR-ventilen stoppes hurtigt til og dens indsugningsrør revner.N22A; N22B
Krumtapakslens dæmperemskive kan revne for tidligt.N22A
De piezoelektriske injektorer fejler ofte.N22B; N16A
Lavtryks-brændstofpumpen går i stykker hvis brændstoffilteret ikke udskiftes i tide.N22B
Diesel partikelfilteret stoppes til for tidligt.N16A
Din profil er en personlige assistent.

Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.