CDI motorer: driftsegenskaber
CDI er dieselmotorer med Common Rail direkte indsprøjtningssystem, som er monteret på forskellige modeller fra Mercedes-Benz. Disse motorer kom frem i 1997. De har 4, 5, 6 eller 8 …
CDI er dieselmotorer med Common Rail direkte indsprøjtningssystem, som er monteret på forskellige modeller fra Mercedes-Benz. Disse motorer kom frem i 1997. De har 4, 5, 6 eller 8 …
Tiptronic er en funktion med manuelt gearskifte i automatgearkasser installeret på biler fra Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT og Škoda samt nogle Peugeot modeller. En gearkasse med manuelt gearskifte blev …
CDTi er dieselmotorer med Common Rail indsprøjtningssystem, som er installeret på Opel og Vauxhall biler. Mange modeller fra disse mærker er blevet udstyret med sådanne motorer siden 2003. Nogle …
Steptronik er en funktion til manuelt gearskifte, der ofte findes på automatgearkasser med momentkonvertere, som er installeret på biler fra BMW, MG, MINI og Rover. Det kom også for …
dCi-motorer er 4-cylindrede dieselmotorer, der er udstyret med Common Rail direkte indsprøjtning. De blev udviklet af Renault-Nissan Alliance og blev lanceret på markedet i år 2000. Disse motorer har …
Manumatic er en transmissionstype, der både fås som automatisk eller manuel. Gearvalget udføres som standard af den elektroniske styreenhed og styres ikke af føreren. Men føreren kan om nødvendigt …
Common Rail er et brændstofforsyningssystem i moderne dieselbiler. Deres hovedfunktion er brugen af én brændstofskinne til alle brændstofinjektorer, der tjener som en akkumulator, når brændstoffet opbevares under højtryk (op …
MT er manuel gearkasse. Den skaber forbindelse mellem motor og hjul ved at overføre og omdanne mekanisk kraft. det overfører drejningsmoment fra motor til hjul, det ændrer parametrene for …
AT er automatgear. Det er et system som selv skifter gear afhængig af forskellige parametre, hvor det vigtigste er bilens hastighed. En af hovedfordelene ved AT er praktisk håndtering …
CVT står for constant variable transmission. Det er en form for automatgear. Den giver jævn justering af udvekslingsforholdet. Den har ingen fast position. Den varierer udvekslingen efter omdrejningstal på …
AMT er automatiseret manuelt gear. Det er baseret på manuelt gear, men adskiller sig fra sidstnævnte ved automatgear og koblingskontrolsystem. praktisk betjening, effektivt energiforbrug, pålidelighed, relativt lav pris sammenlignet …
SRS (Supplemental Restraint System) er et passivt sikkerhedssystem som beskytter fører og passagerer i tilfælde af en nødsituation. frontairbags og sideairbags, aktive nakkestøtter, selestrammere, sensorer, styreenheder. SRS komponenterne kan …