TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

TD4, TDV6, TDV8 er en linje med dieselmotorer der er installeret på Land Rover biler. De repræsenteres af turboladede motorer. De fleste af disse er udstyret med et Common Rail direkte indsprøjtningssystem. Men der er også versioner med andre brændstofsystemer: med direkte indsprøjtning og en fordelings højtrykspumpe uden common rail eller med indsprøjtning i et hvirvelkammer. Disse motorer var en fælles udvikling med andre bilmærker som PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company og BMW. Mange versioner har twin-turbo, hvilket garanterer en maksimal effektivitet og ydelse fra motorerne, hvilket også giver fremragende traction karakteristika.

Poplære TD4, TDV6 og TDV8 motorer

Motormodel Motor index Kapacitet, l Antal og cylindrenes arrangement Antal ventiler Ydelse, hk Maksimalt moment, Nm Udstyret på modeller
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, in-line 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, in-line 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, in-line 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Almindelige fejl på TD4, TDV6 og TDV8 motorer

FejlMotorer
Upålidelige hvirvelflapper. Grundet dårlig fastgørelse kan de falde af og forårsage skader på stempler og turbine.204D3
Remskiven på krumtapakslen går hurtigt i stykker.204D3
Processen for at afmontere af injektorerne er kompliceret og krævende. De bores ofte ud.224DT, DW12BTED4
Pumpen der leverer brændstof til sporet slides hurtigt ned grundet urenheder i dieselbrændstoffet. Slidprodukter stopper injektorerne til.ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT  
Der kommer en bankelyd fra under motorhjelmen efter 200.000 km, der forårsager skader på forbindelsesstangens ender.ZSD-424
Motoren går i stå eller starter ikke grundet et dårligt design på krumtapakslens positionssensor.306DT, 30DDTX 
Krumtapakslens leje fejler for tidligt grundet uperfektheder i dens design.306DT, 30DDTX, 276DT 
Turboladeren begynder at fejle grundet en defekt i drivmekanismen.276DT 
Plastikelementer i indsugningsmanifolden revner, ligesom luftrørene også gør det.448DT
En revnet termostat får motoren til at overophede.368DT
Olie der lækker fra turboladeren forårsager oliemangel i motoren.368DT
[Total: 0   Average: 0/5]