XDi: SsangYong dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

XDi: SsangYong dieselmotorer med common rail direkte brændstofindsprøjtning

XDi er en serie med turboladede dieselmotorer, der er udstyret med Common Rail brændstofindsprøjtning. Disse motorer sidder på biler fra SsangYong. De kom frem første gang i 2004. De har en 4 eller 5 cylindre i række. De er i høj grad licenserede kopier af Mercedes-Benz motorer, selvom nogle dog er udviklet af SsangYong Motor selv.

Populære XDi motorer

Kode Motorkapacitet, l Antal cylindre Antal ventiler Maks. ydelse, hk Maks. moment, Nm Start på produktion Modeller med denne type motor
D27DT 2.7 5 20 161–176 340–357 2004 Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I and II.
D20DT 2.0 4 16 141–142 310–360 2006 Actyon I and II; Actyon Sports I and II; Kyron.
D22DTR 2.2 4 16 178 400 2015 Rodius II; Korando III.
D20DTF 2.0 4 16 149–175 360 2010 Actyon II; Korando III.
D20DTR 2.0 4 16 148–155 360 2012 Korando Turismo; Rexton I and II; Stavic.

Almindelige fejl på XDi motorer

FejlMotorer
Højtryks-brændstofpumpen bliver hurtigt ubrugelig grundet dens sensitivitet overfor brændstofkvaliteten.D27DT.
Brændstofinjektorerne stoppes hurtigt til.D27DT. 
Der kommer hurtigt kulstofaflejringer på EGR-ventilen.D27DT.
Ventilen der styrer boost-trykket og recirkuleringen af udstødningsgassen går i stykker for tidligt.D20DT.
Den hydrauliske strammer til taktkæden går ofte i stykker.D20DT. 
Din profil er en personlige assistent.

Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.