AUTODOC FORUM / Bil samtaler efter mærke / INFINITI / Forøget brændstofforbrug – hvad er årsagen?

Tilbage til emner

Forøget brændstofforbrug – hvad er årsagen?
INFINITI FX

  • @Mairaguent Jun 29, 2020
    Medlem

    Jeg har lagt mærke til, at min INFINITI FX SUV (S50) begyndte at forbruge meget brændstof. Bordcomputeren fortæller, at det er 16,5 liter pr. 100 km i den kombinerede cyklus, men det var tidligere 14 liter. Hvad er der galt? Hvad skal jeg kontrollere først?

    Svar

    Begyndt

    29.06.20

    Seneste svar

    29.06.20

    Svar

    1

    Visninger

    263

  • VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2) 1.0
    @Maria Gatter Jun 29, 2020
    AUTODOC ekspert

    Øget brændstofforbrug er ofte forårsaget af slidte / defekte tændrør. I dette tilfælde forringes antændelsen af brændstof-luftblandingen. Forurenet katalysator kan resultere i en pludselig stigning i brændstofforbrug. Andre mulige årsager er defekte injektorer og brændstoflækage fra brændstofledningen. Sidstnævnte sker ofte med en stærk brændstoflugt under kørsel. Der er mange grunde til dette, så det er vanskeligt at finde den rigtige uden at inspicere køretøjet

    Svar

Kun oprettede brugere kan svare på emner og indlæg

Installer AUTODOC CLUB app'en!

Din personlige biludgift styring, vedligeholdelses råd, påmindelser om forestående aftaler og service intervaller, gør-det-selv reparation instruktioner - alt dette på din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scan

For at hente app'en:

Autodoc CLUB App icon