
GT 86
PROACE VERSO
TACOMA
CENTURY
Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
Spor udgifter, administrer registreringer, planlæg udskiftninger og meget mere.
Det er et generelt synspunkt, at Toyota-biler næsten aldrig går i stykker og, at de ikke vil svigte dig selv i svære vejforhold. Faktisk kan reparationer længe undgås, hvis du følger anbefalingerne om brugen af disse biler og sørger for at udføre deres vedligeholdelse i rette tid. Det er bedst at få fikset problemer, så snart de bliver opdaget. Især når man tænker på, at du kan klare mange af problemerne selv. Tips fra AUTODOC Club og trin-for-trin-guides om Toyota-reparation hjælper dig med dette.
Motor
Motorerne i nogle af modellerne, for eksempel Toyota Corolla, begynder at bruge meget olie som tiden går. Der er derfor vigtigt at kontrollere olieniveauet så ofte som muligt og fylde det op når det er nødvendigt. Men når olieforbruget øges meget, er det nødvendigt at rengøre motoren for kulstofaflejringer. Man kan gøre dette på flere forskellige måder. I nogle tilfælde kan problemet kun løses ved udskiftning af stempelringene og ventilolie pakninger. Du kan finde mange nyttige oplysninger om, hvordan du klarer opgaver på motorerne i Toyota reparations- og servicemanual leveret af AUTODOC Club.
Et andet typisk problem er ustabilitet ved tomgang. Årsagen til dette kan være kulstof ophobning på gasspjældet eller nedbrud af tomgangs kontrolventilen. Med hjælp fra vores videoguide kan du nemt udskifte ventilen. Ventildækselpakningen skal også kontrolleres med jævne mellemrum: den mister elasticitet med tiden og kan ikke længere sørge for tæthed mellem kontaktfladerne.
Hvis du har bemærket, at motoren vibrerer for meget, skal du kontrollere dens ophæng: De er sandsynligvis ødelagte. Nogle gange kan vibrationer også skyldes et tilstoppet brændstoffilter. Hvis du vil udskifte dette let og hurtigt skal du downloade den trinvise Toyota vejledning til reparation og vedligeholdelse gratis.
Affjedring
Med tiden kan man høre stødene i den bageste affjedring i Toyota RAV4-bilerne. Det skyldes dårligt konstruerede kontrolarmbøsninger. Det anbefales at installere de faste dele i stedet for standard split-typen. Brug vores illustrerede Toyota reparationsvejledning i PDF til at klare dette. Derudover kan bøsningerne på den forreste stabilisator gå i stykker for hurtigt. Problemet manifesterer sig ved høje lyde og kan fjernes ved at udskifte de elastiske elementer.
Bremsesystem
Bremsekalibere er bilens mest sårbare elementer. Det anbefales at man smører deres styrestifter for hver 10.000 kilometer, hvis de skal fungere så lang tid som muligt. Ellers kan delene sætte sig fast, hvilket er fyldt hurtig skaber slid på bremseklodserne og giver et tab af bremsevirknings grad.