Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.
Ejere af Peugeot-biler værdsættes for deres brændstoføkonomi, attraktive design, høje komfortniveau og deres sikkerhed. Bilerne kan godt klare dårlige veje, modstå aggressiv kørsel og forstyrrer sjældent føreren med mangler. Men som enhver anden bil er de ikke helt beskyttede mod at gå i stykker. Nedenfor kan du læse om de mest almindelige fejl på disse biler, og hvordan du selv løser dem.
Motor
Alle Peugeot-motorer er følsomme over for olie kvaliteten. Hvis de skal fungere længst muligt skal du sørge for at skifte motorolie i god tid. Brændstof af lav kvalitet, tilstopning af luft og brændstoffilter, tændspoler, der er i stykker, kan også forårsage ustabil motordrift. Mange af disse dele kan udskiftes på gør-det-selv-basis efter Peugeot reparations- og vedligeholdelses vejledning fra AUTODOC Club trin for trin.
Tandremmen eller kæden går ofte tidligt i stykker. De kan normalt udskiftes sammen med en remskive til krumtapakslen og tilbehørsrem.
Lækage ved kølevæske temperaturføleren er et almindeligt problem for Peugeot 307- og Peugeot 407-bilerne. Trin til udskiftning heraf er beskrevet i en illustreret PDF-manual til Peugeot-reparation. Denne kan du downloade gratis lige nu.
Ejere af Peugeot 308 biler har ofte problemer med en vandpumpe, der går i stykker, og en ødelagt termostat. I visse tilfælde kan kølevæske ekspansionsbeholderen lække. I vores anbefalinger og videoguides hjælper vi dig med at udskifte den. Udsæt ikke en installation af en ny beholder: nogle modeller, for eksempel Peugeot Boxer, har motorstyringsenheden placeret under beholderen. I dette tilfælde kan kølevæske lækage være fatal.
Elektrisk udstyr
Terminaler, tænd/sluk-knapper og ledninger er nogle af de svage steder i visse Peugeot-modeller. Fejl på centrallåsen, klimakontrol, lydanlæg, kontrolarm stilke sker ofte grundet elektriske fejl. Desuden kan pærerne ofte brænde over grundet en kortslutning. Du kan fikse små defekter selv derhjemme ved hjælp af trin-for-trin-videoguide om Peugeot-reparation. Hvis du skal have klaret alvorlige problemer, skal du besøge et værksted.
Bremsesystem
Det mest sårbare element i bremsesystemet er vakuumforstærkeren. På nogle modeller kan det gå i stykker efter kun 50.000 kilometer. Gør-det-selv Peugeot reparations- og servicemanual hjælper dig med nemt at udskifte.