Tilbage til emner

Is i intercooler
RENAULT Megane IV Grandtour (K9A/M/N_)

  • @user_1452715 Mar 09, 2023
    Medlem
    Jeg har en Renault Megane fra 16 jeg faktisk er rigtig glad for. Den kører normalt som den skal. Igår ville den dog ikke starte.
    Værkstedet fortæller mig idag, at nogle dieselbiler kan samle kondens i intercooleren, som i frostvejr bliver til is, som bilen sĂĄ trækker ind i motoren og potentielt smadre den. Jeg har været virkelig heldig, at det ikke har lavet større skade, end en sprunget sikring. Regningen lyder dog alligevel pĂĄ 6500 kr… 
    Jeg syntes det virker grotesk, at sĂĄdan en skade kan ske pga. frost og en intercooler der samler kondens. Kan det virkelig passe, at man ikke kan stille krav om sĂĄdan noget til producenten? Det er tilsyneladende et ret almindeligt problem, hvilket jeg ikke kan forstĂĄ, nĂĄr det er biler der er solgt steder hvor frost er helt almindeligt?
    Jeg håber, at nogen der har været ude for samme, måske kan dele deres oplevelse, og om de har kunne gøre andet end at betale selv.
    Svar

    Begyndt

    09.03.23

    Seneste svar

    09.03.23

    Svar

    0

    Visninger

    242

Kun oprettede brugere kan svare på emner og indlæg

Installer AUTODOC CLUB app'en!

Din personlige biludgift styring, vedligeholdelses råd, påmindelser om forestående aftaler og service intervaller, gør-det-selv reparation instruktioner - alt dette på din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scan

For at hente app'en:

Autodoc CLUB App icon