Tilbage til emner

Soltag/regnvand TOYOTA Yaris Verso (P2) (08.1999 - 09.2005)

@R. B.
21.01.2025 18:41
Medlem

Når det regner, kommer der (MEGET) vand ind ved forstolpen i førersiden – som løber ind i rummene over forruden OG gemmer sig i karroseriet, så det fortsætter med at vælte ned med vand, når det regner, eller har regnet.

Jeg har skilt en masse ad, og har 2 teorier:

1. Soltaget (manuelt soltag foran, som kun kan vippes bagtil), sidder lidt lavere i førersiden. Jeg har fjernet boltene så jeg kan løfte det bagtil, men kan stadig ikke få soltaget af, så jeg kan se hvad der sker foran. Nogen der ved hvordan det gøres?

2. Plastrørene der skal aflede regnvand er stoppede. Jeg har prøvet at stikke en halvstiv snøre (til kanttrimmer) ind ved det bagerste soltag (som kan skydes helt tilbage), men kommer kun ca. 15-20 cm ind i begge sider, så jeg tænker at der er et buk på slangen – men den går ikke ned langs dørstolpen imellem passager- og bagsæde, så jeg aner ikke hvor den forsvinder hen. Jeg kan heller ikke se hvor den kommer ud i bunden, måske inde i hjulkassen? Der er ikke huller bagerst i det bagerste soltag, så det lader til at al vandet ledes fremad. Over forruden kan jeg kun se en sort plastkasse, så udfra hvad jeg kan se over himlen i førersiden, forsvinder slangen nok ind i den. Jeg kan bare ikke se hvordan det er forbundet til slangerne der kommer fra bagerste soltag???

Nogen der har erfaring med at rense slangerne/ved hvor de løber/hvor ‘udgangen’ er?

Det er muligt at begge problemer er et issue for at løse ‘brusebads-situationen’ 😉 Men jeg kan ikke finde værkstedsmanualer el. online som beskriver det, så jeg sætter al min lid til Jer 🤞

Begyndt

21.01.25

Seneste svar

23.01.25

Svar

1

Visninger

49

• VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2) 1.0
    @Maria Gatter
    23.01.2025 16:08
    AUTODOC ekspert
    Hej!
    Slangen har glatte bøjninger og samtidigt kan have tilslutninger. Den kommer ud i bunden eller i hjulkassen. du kan prøve at rengøre den med noget langt, smidig og elastisk.
    MVH, AUTODOC Team
Autodoc CLUB App icon
Tid til at udskifte dele? Få endnu bedre tilbud i vores Shop-app.
Scan QR-koden til AUTODOC CLUB app'en
SCAN MIG