AUTODOC FORUM / Bil samtaler efter mærke / HONDA / Udskiftning af termostatventil til kabinevarmeren

Tilbage til emner

Udskiftning af termostatventil til kabinevarmeren
HONDA CIVIC IX (FK)

  • HONDA CIVIC IX (FK) 2.2 i-DTEC (FK3)
    @user_1212911 Oct 27, 2022
    Medlem
    Hej – jeg er ny her i forummet. Vi er blevet præsenteret for en regning på 2300 kr. i arbejdsløn for udskiftning af termostaten som regulerer varmen til kabinen. Kabinen var lang tid om at blive varm, derfor skulle den skiftes. Jeg syntes det er voldsomt dyrt i arbejdsløn, men værkstedet siger den er vanskelig at komme til ? Jeg ved det ikke, fordi jeg ikke selv har prøvet, men er der nogen der kan bidrage med viden om det ? Termostaten kostede kr. 230 kr. – ialt kr. 3000 inkl moms . M
    Karsten 
    Svar

    Begyndt

    27.10.22

    Seneste svar

    04.11.22

    Svar

    1

    Visninger

    1013

  • @spiderman78 Nov 04, 2022
    Medlem
    Udskiftningen ikke vanskelig, du kan gøre det selv, det tager bare lidt mere tid end på værksedet. 
    Man har brug for et værktøj og for en ny termostat. Jeg vil anbefale samtidigt at udskifte kølevæsken. 
    Først skal man tage kølerdæksel af og tømme køleren for væsken. Der er en vandhane nederst på køleren. Derefter fjerner man beslaget med ledninger ved termostaten og flytter det til siden, skruer termostathuset af, tager termostaten ud og skifter den til en ny.  
    Samlingen sker i omvendt rækkefølge.
    Svar

Kun oprettede brugere kan svare på emner og indlæg

Installer AUTODOC CLUB app'en!

Din personlige biludgift styring, vedligeholdelses råd, påmindelser om forestående aftaler og service intervaller, gør-det-selv reparation instruktioner - alt dette på din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Scan

For at hente app'en:

Autodoc CLUB App icon