
/8
HENSCHEL
PONTON
HECKFLOSSE
170
PULLMANN
Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.
Mercedes-Benz biler er blevet et eksempel på fremragende kvalitet og teknisk perfektion for mange mennesker. På den anden side, jo mere kompliceret konstruktionen af enheder og samlinger er, jo dyrere er reparationen af dem. Men du kan spare penge på udskiftningen af nogle dele hvis du gør det selv. Information om bil defekter som du kan afhjælpe selv såvel som råd til Gør-det-selv Mercedes-Benz reparation og vedligeholdelse er tilgængelige nedenfor.
Chassis
En front affjedrings fjederkop er det svage punkt på nogle biler. Dette gælder især for Mercedes-Benz E-klasse (W210). Da en fjederkop er delvist svejset til køretøjets karosseri, vil installationen af den nye del kræve assistance fra specialister. Dog kan du skifte fjedre og støddæmpere selv ved at følge Mercedes-Benz reparations- og vedligeholdelses vejledningen trin for trin.
En kompressor er essentiel del af luftaffjedringen. Hvis der er betydelig lavere højde på køretøjet er denne del højst sandsynlig ødelagt. Der er to måder at løse dette problem: du kan kontakte et servicecenter for at få din kompressor repareret eller forsøge at skifte den defekte del derhjemme efter at have downloadet trin for trin video vejledningen om Mercedes-Benz reparation fra AUTODOC Club gratis.
Pneumatiske cylindre kan også bryde sammen. De kan restaureres: alt, hvad du skal gøre er, at kontakte et specialiseret værksted og skifte den ødelagte cylinder til en hermetisk forseglet én for et ekstra gebyr. Husk: rettidig rengøring af disse dele kan betyde forlænget levetid. For afmontere og montere bildele rigtigt, download en illustreret PDF vejledning om Mercedes-Benz reparation.
Motor
4- og 6-cylinder række motorer, der anvendes i Mercedes-Benz C-klassen (W202) og E-klassen (W210) er tilbøjelige til at cylinderhovedet deformerer. Dette fører til motorforseglingsfejl, olielækage ved topstykket og at cylinderen blokerer og ødelægger udstødningsmanifoldens bagstykke. Hvis dette er tilfældet, ty til specialisterne. De skal skille motoren ad, slibe hovedet og ventilerne og udskifte alle forseglingselementer.
Dog kan du hæmme den ødelæggende proces ved at følge nogle få enkle råd. For at sikre ordentlig motorkøling anbefaler vi at du vasker køleren en gang om året, tjekker driften af hoved- og hjælpeblæseren rettidigt og tilser driftsremmene.
Knastakse ljusteringsmagneten bryder ofte sammen på Mercedes-Benz ML-klasse og C-klasse modeller med V6 motor. For at skifte den brug vores manualer og videovejledninger om Gør-det-selv Mercedes-Benz reparation og vedligeholdelse.