
Ansvarsfraskrivelse
Udskift tændrør - VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) | Brugeranvisning
hentninger:
7
Visninger:
137

Anbefalet udskiftningsintervaller i kategori for delen Tændrør : 4 year / 60000 km
Vigtigt!
Denne udskiftningsprocedure kan bruges til:
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6, VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 (6R1), VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 BiFuel, VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6 BiFuel … Se mere
Trinene kan variere lettere afhængig af bilens udformning.
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6, VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 (6R1), VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 BiFuel, VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6 BiFuel … Se mere
Trinene kan variere lettere afhængig af bilens udformning.
Denne video viser udskiftningensproceduren af en tilsvarende bildel på et andet køretøj
Alle delene du får brug for og selv kan udskifte – Tændrør til Polo Hatchback (6R1, 6C1) og andre VW modeller
Tændrør
Alternative produkter

Højtemperatur anti-gribe smøremiddel
Tændrørsnøgle nr.16
Skraldenøgle
Skraldehåndtag
Koben
Flad Skruetrækker
Mikrofiber håndklæde
Skærmbeskytter
Udskiftning: tændrør – VW POLO (6R, 6C). AUTODOC anbefaler:
- Udskiftningsproceduren er den samme for alle tændrørene.
- Alt arbejde bør udføres når motoren er slukket.
Udskiftning: tændrør – VW POLO (6R, 6C). Anbefalet rækkefølge af trin:
- Trin 1Åbn motorhjelmen.Trin 2Brug et kofanger beskyttelsesdækken for at undgå skader på lak og plastik dele på bilen.Trin 3Frigør ventilationsslangen af krumtaphuset til motordækslet til venstre.
- Trin 4Fjern motordækslet. Luftfiltret er integreret i motorhjelmen.Udskiftning: tændrør – VW POLO (6R, 6C). Råd:Hæv motordæksel, hold det i begge sider samtidig.
- Trin 5TIldæk gasspjældhuset med et mikrofiber håndklæde for at undgå støv og skidt i at komme ind i systemet.
- Trin 6Frigør ventilationsslangen fra krumtaphuset til oliepåfyldningens studsen.Trin 7Skru oliepåfyldnings studsen af.
- Trin 8Fjern oliepåfyldnings studsen.
- Trin 9Tildæk oliepåfyldning åbningen med et mikrofiber håndklæde for at undgå skidt og fremmedlegemer fra at komme ind i systemet.
- Trin 10Løsne plastikvrider på tændspole stikket. Brug en skruetrækker med lige kærv.
- Trin 11Træk tændspolen op. Brug et koben (2 dele).
- Trin 12Tag tændspolen ud af tændrørsfordybning.Udskiftning: tændrør – VW POLO (6R, 6C). AUTODOC eksperter anbefaler:Husk sekvens trinene når tændspolen afmonteres.
- Trin 13Rens skidt, støv, grater inde fra tændrørs brøndene.
- Trin 14Løsen tændrørene. Brug tændrørsnøgle #16. Brug en skraldenøgle.
- Trin 15Tag tændrørene ud. Brug tændrørsnøgle #16.
- Trin 16Påfør et tyndt lag speciel højtemperatur anti-gribe smøremiddel på tændrørsgevind.
- Trin 17Installer det nye tændrør i monteringsfordybningen. Brug tændrørsnøgle #16.
- Trin 18Skru nye tændrør i og stram dem. Brug tændrørsnøgle #16. Brug en momentnøgle. Stram den til 25 Nm moment.Udskiftning: tændrør – VW POLO (6R, 6C). AUTODOC anbefaler:Stram ikke tændrørene med for stor kraft. For højt stramningsmoment kan skade gevindet.Vær forsigtig når du arbejder med en tændrørsnøgle. Skævvridning kan forsage skader på gevindet.
- Trin 19Behandle tændspole spidsen. Brug højtemperatur modstandsdygtig fedt.
Var denne manual nyttig?
Venligst vurder denne manual på en skala fra 1 til 5. Hvis du har nogle spørgsmål, er du velkommen til at spørge os.
Brugere som stemte – 0
Brug for nye dæk?
Find ud af hvilke dæk- og hjulstørrelser der er kompatible med VW Polo V Hatchback (6R1, 6C1)
Populær vedligeholdelses læringslektioner for Polo 6R
Komplette vejledninger til udskiftning af Tændingsrør på forskellige VW POLO modeller
Lås op for din personlige assistent til bilvedligeholdelse!
Spor udgifter, administrer registreringer, planlæg udskiftninger og meget mere.
Råd og tricks til VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
Se mere
- Sådan fjerner du rust | AUTODOC tips
- Hvordan du lakerer en bremsekaliber | AUTODOC tips
- Sådan sætter du et ratbetræk på | AUTODOC tips
- Top 5 fejl ved køb af bildele
Oftest forekommende udskiftning af bildele på VW POLO
Tid til at udskifte dele? Få endnu bedre tilbud i vores Shop-app.

SCAN MIG