Gør-det-selv reparationer og vedligeholdelse af Volkswagen Golf
Motor
En gasspjælds ventil bliver tit beskidt. Det resulterer i lav eller ustabil tomgang. Selvom du kan rense gasspjældet hjemme kræver det specialværktøj at indstille gasspjældet korrekt igen efter det er blevet renset. Se vores instruktionsvideo for korrekt DIY VW Golf reparation og service.
En tandrem er slidt efter 80.000 kilometer på grund af acceleration. Hensynsfuld kørsel kan hjælpe til at den kan holde til 90.000-110.000 kilometer i gennemsnit. Hvis man ignorerer tidsintervallet for udskiftning af tandremmen kan det ende med at den knækker og motoren vil deformere ventilerne. Et nyt komponent bør altid monteres på et værksted men du kan dog selv kontrollere komponentet for slid og mærker, alt du skal gøre er at afmontere dækslet til tandremmen. Udskiftningen kræver ny vandpumpe og i nogle tilfælde en ny V-rem.
Ejere af 1J1 biler med benzin motorer oplever ofte fejl på oliepumpen. Hvis olietrykket falder og olie kompressionen stiger så må du ikke bruge bilen, kontakt i stedet et værksted. Hvis systemet fungerer som det skal, kan du skifte olien selv ved hjælp af vores reparationsmanual til Volkswagen Golf.
Karosseri
Lakken på forskærme, paneler og fronthjelm er udsat for stenslag og afskalning af lakken. For at reducere farten dette sker med kan man folie beklæde sin bil med gennemsigtig folie for at beskytte lakken.
Selv de mindste objekter giver ridser i forruden. For at undgå dette, brug specielle ikke ledende klude og klargørings produkter og skift viskerbladene. Download vores gratis videomanual til Volkswagen Golf reparationer for at installere nye komponenter på få minutter.
Affjedring
Baghjulslejerne på 5K1 bilerne går hurtigt i stykker. Symptomet er en høj rungende lyd ved kørsel. Du kan skifte lejerne selv ved hjælp af vores tips.
Krængningsstabilisatorer på 5K1 biler bliver hurtigt ødelagt. Dette gør at bilen hopper ved hårde opbremsninger. Før du monterer nye så læs vores illustrerede PDF manual til Volkswagen Golf reparationer.