Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.
Hvorfor svigter bilens varmesystem?
Bilens varmesystem stopper med at fungere hvis bare en af dens komponenter svigter. Termostaten sidder muligvis fast på grund af dårlig kvalitet kølervæske. HVAC kontrolenheden og relæ kortslutter muligvis som resultat af defekt ledningsføring. Rørene og varmeapparatets køler mister deres tæthed over tid, hvilket føre til at kølervæsker lækker og udluftningen af systemet. Blokeret luftkanaler, et dårligt kabinefilter, eller skade til klapper eller blæser betyder mindre varm luft kommer ind i kabinen. En fastsiddende vandpumpe kan ikke cirkulere kølervæsken.
Hvorfor virker varmesystemet kun når man køre?
Bilens varmesystems drift afhænger direkte af driften af motor kølingssystemet. Kølervæske cirkulerer gennem køleren og rørene. Vandpumpen, som er drevet af en rem, er ansvarlig for dens forsyning. Remmen begynder kun at bevæge sig når motoren kører. Til at varme kølervæsken op og levere det til varmeapparatets køler, motoren skal nå op på driftstemperatur. Kold luft er tvunget igennem køleren af blæseren og varmet op før den kommer ind i kabinen.
Hvorfor tager det så lang tid at varme kabinen op?
Større køretøjer tager længere tid at varme op indeni end de kompakte typer. Mere tid er også nødvendigt til at varme både motoren og kabinen op i under frysepunkt temperaturer. På grund af deres lave brændstofforbrug, dieselmotor tager længere tid for at nå deres operative temperatur end med benzin. Derfor forbliver det indre af dieselbiler kolde længere. Varmesystemet ved nogle elektriske køretøjer virker ikke så effektivt på grund af lav strøm fra den termoelektriske varmeapparat.