
- ! Varmeblæseren blæser ikke varm luft ud efter at motoren er opvarmet.
- ! Der er en underlig lugt i bilen når du slår varmen til.
- ! Blæseren virker ikke eller kun ved en indstilling.
- ! Du har opdaget en kølevæske lækage.
- ! Systemet larmer mere end sædvanligt og laver knasende og bragende lyde.
- Luft blokering eller lav kølervæskestand. Parker din bil på en jævn overflade og lad motoren køle ned. Åben kølerhjælmen. Fjern dæksel til kølerens ekspansionsbeholder. Efterse kølervæskestanden og fyld op hvis det er nødvendigt.
- Defekt termostat. Start motoren. Efterse den nedre kølerslange så snart temperaturmåleren viser mere end nul. Den bør være kold. Hvis den varmer op omgående, så kan det være et problem med termostaten. Efterse den nedre kølerslange indtil kølervæsken opnår 85 °C. Den skal være varm til brændende. Hvis den stadig er kold, er din termostat defekt.
- Tilstoppet varmekerne og rørtilslutninger. Rengør varmekernen for snavs og fremmede emner. Fjern varmekernen og skyl den med en særlig væske.
- Defekt motorblæser. Efterse det elektriske kredsløb, særligt kontakterne. Vær sikker på at varmeblæserens børster ikke er nedslidte.
- Defekt varmekontrolventil eller varmeflap. Synlig inspektion af varmekontrolventilen eller varmeflappen. Hvis du bemærker at kontrolventilgrebet er korroderet, gummipakningen er tørret ud eller varmekontrolventilen eller varmeflappen er slidt op, så udskift disse komponenter.

Den
En smilende tekniker med masser af erfaring i at medvirke i AUTODOC's selvstudie video Har aldrig set ham uden briller; Køre sin BMW X5 E53; Drømmer om at modtage en "Gold play button" for at opnå 1.000.000 abonnenter på YouTube.
Kommentar