TACshift: funktioner, fordele og ulemper

TACshift: funktioner, fordele og ulemper

TACshift (Touch Activated Control) er en tilstand med manuelt gearskifte på automatgearkasser, og det debuterede på konceptbilen, Pontiac Grand Prix G-Force, i 2002. Det blev også brugt på nogle versioner af produktionsmodellen af Pontiac Grand Prix. Senere skiftede det navn til TAPshift.

Sådan virker

Den hydro-automatiske, elektronisk styrede gearkasse, GM 4T65E, blev udstyret med TACshift systemet. I automatisk tilstand kunne føreren vælge fra nogle få indstillinger til gearkassen. I manuel tilstand kunne de skifte gear ved hjælp af pedalskiftere mærket med ”+” og ”-”.

Tekniske karakteristika for TACshift funktionen

GearkassekodeBil layoutMaks. Motorkapacitet, LMaks. drejningsmoment, NmProduktionsårModeller med gearkassen
GM 4T65EForhjulstræk, Firehjulstræk3,83801995–2008Pontiac Grand Prix

Almindelige fejl

  • Lejerne går i stykker over tid.
  • Koblingstromlen har en kort levetid.
  • Bøsningerne og drivkæden går hurtigt i stykker.
  • Magnetventilerne tilsmudses hvis gearolien ikke udskiftes i tide.
Din profil er en personlige assistent.

Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.