Hvad er All-Trac? Funktioner og tekniske specifikationer

Hvad er All-Trac? Funktioner og tekniske specifikationer

All-Trac er et fuldtids AWD system, der blev installeret på nogle biler fra Toyota mellem 1988 og år 2000. Det blev udviklet af den japanske bilfabrikant, Toyota Motor Corporation, i 1986, og havde originalt navnet, GT-Four. Det ansås for revolutionerende for denne tid, da det havde et låsende center-differentiale. Før da, var dette stort set ikke set i personbiler.

All-Tracs design og hvordan det virker

I de første versioner af systemet, blev ydelsen fra gearkassen ført til center-differentialet, der var integreret i differentialet i for. Kraften blev så fordelt ligeligt mellem akslerne. Dette resulterede i, at hjulenes vejgreb blev forbedret på alle overflader. Der var også mulighed for manuelt at låse overførselskassen ved brug af ”Center Diff. Lock” knappen i kabinen. Når der trykkes på denne, kobles akslerne sammen med hinanden og propelakslerne i for- og bagdifferentialerne roterer med samme hastighed.

Senere erstattede en viskøs kobling center-differentialet.

Biler udstyret med All-Trac

Model Produktionsår Udstyrspakker med systemet Motorkapacitet (l) Motorydelse (hp)
Camry V20 1988–1991 DX, LE 2 82–140
Corolla E90 1988–1992 Standard and SR5 1.6 95–125
Previa XR10 1990–1999 DX, LE 2.4 135
Celica А60 1988–1993 Standard 2 203–205
RAV4 XA10 1995–2000 2 119–129
Din profil er en personlige assistent.

Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.