iTEQ (DDi iTEQ) motorer: driftsegenskaber

iTEQ (DDi iTEQ) motorer: driftsegenskaber

iTEQ (DDi iTEQ) er en serie med dieselmotorer, der produceres af Isuzu Motors. Den første motor i dette sortiment blev introduceret i 2004. De blev installeret på pickuppen, D-Max. Såvel som på SUV’erne MU-7 og MU-X. Køretøjerne er udstyret med Common Rail indsprøjtning.

Egenskaber for iTEQ motorer

iTEQ-motorer er firecylindrede rækkemotorer med 16 ventiler. De har eller enten én eller to turboer med en intercooler. Nogle versioner er udstyret med eb variabel-geometri turbolader. Motorblokken er lavet af støbejern og topstykket er lavet af en særlig aluminiumslegering der er patenteret af Isuzu Motors. Ventiltimingsmekanismen bruger som regel en stålkæde. Brændstofinjektorernes stempel- og cylindersamling er belagt med ebonit, hvilket sikrer en længere levetid for enheden, selv hvis der bruges brændstof af dårlig kvalitet, og det er en egenskab for Isuzu-mærkede motorinjektorer.

Populære iTEQ motorer

Serie Kapacitet, L Versionskode Maks. ydelse, hk Maks. moment, N·m Start på produktion Modeller udstyret med denne type motor
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (for Europe only)

Almindelige fejl på iTEQ motorer

FejlMotorer
Der ophober sig kulstofaflejringer på EGR-ventilen, hvilket får den til at sætte sig fast.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Ventilernes frirum ændres over tid. Der er behov for manuel justering, da der ikke er selvjustering.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Diesel-partikelfilteret stoppes til ved en relativ lav kilometerstand.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX
Din profil er en personlige assistent.

Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.