DTC P0010 udløses, når der er et åbent kredsløb eller en kortslutning i indsugningsknastakslens positioneringsaktuator, der er placeret på motorsiden af den første cylinder. Det indikerer, at der er registreret en funktionsfejl i det variable ventilstyringssystem.
Årsager til fejlkode P0010Det indikerer en fejl i det elektriske kredsløb i magnetventilen til aktivering af knastakselpositionen for det variable timingssystem[1].
Magnetfejl skyldes normalt en åben forbindelse eller kortslutning i den interne spolen, fastklemte bevægelige dele på grund af fejl i elkredsløbet, forurening eller tilstoppede oliekanaler. Koden kan også fremkomme, hvis knastakslen og krumtapakslen ikke er korrekt synkroniseret, eller hvis positionssensorene ikke fungerer korrekt.
Nulstil først fejlen ved hjælp af en OBD2 scanner, og kør derefter en prøvetur med bilen. Når du har testet den, skal du kontrollere diagnosekoderne igen, så du kan identificere og afhjælpe den grundlæggende årsag til fejlen. Når systemet er repareret, skal du rydde den indbyggede computers hukommelse med scanningsværktøjet.
Du kan gøre dette. Dette øger imidlertid brændstofforbruget og giftigheden af udstødningsgasserne. Som følge heraf vil køretøjet ikke bestå bilsyn. Det er derfor tilrådeligt at kontakte et autoværksted så hurtigt som muligt.
Det afhænger af årsagen og det arbejde, der er nødvendigt for at reparere enheden. Din mekaniker vil kunne fortælle dig den nøjagtige pris efter en grundig inspektion.
Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.