DTC P0118 angiver at spændingen i kølevæsketemperatursensorens kredsløb er for høj. Den udløses af ECU'en hvis spændingen overstiger standardværdien, som normalt er omkring 4,7 - 4,91 V, i mere end 0,2 sekunder.
Årsager til fejl P0118Tegn på sensorfejl kan være startvanskeligheder når motoren er varm, ustabil tomgang og et fald i ydeevnen. Nogen gange kan disse symptomer kun mærkes, før motoren er varmet op til den korrekte driftstemperatur. Desuden kan brændstofforbruget stige, og køretøjets dynamik kan blive forringet. Tændrørene oversvømmes med brændstof, når der sker en afbrydelse under indsprøjtning processen. Når luft-brændstofblandingen er for fed, kommer der sort røg ud af udstødningsrøret. Køleblæseren kan også holde op med at fungere korrekt.
Anbefalede reparationerDet er normalt nødvendigt at rense kontakterne, installere et nyt stik eller udskifte selve sensoren. Det kan også være nødvendigt at skifte frostvæske eller udlufte kølesystemet.
Den indikerer en for høj spænding i det elektriske kredsløb for kølevæsketemperatur-sensoren. Den mest almindelige årsag hertil er en sensorfejl eller en fejl i dens strømkredsløb.
Ja. Efter 40 vellykkede kølemiddelcyklusser slettes koden fra den indbyggede computers hukommelse.
For at udelukke muligheden for en falsk alarm skal du genstarte den indbyggede computer ved at afbryde den negative batteripol. Hvis koden vises igen, skal du kontrollere de tilhørende DTC'er ved hjælp af en OBD2 scanner, løse roden til problemet og derefter nulstille ECU’en for at slette arkivet.
Det anbefales, at du kun kører den til det nærmeste værksted. Hvis du fortsætter med at bruge den, vil motoren gå i nødtilstand, og risikoen for yderligere skader øges.
Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.