DTC P0138 angiver, at spændingen i kredsløbet for den nedstrøms iltsensor i den første motorbank er for høj. Meddelelsen udløses af ECU'en, hvis aflæsningen forbliver over 1,2 V i 8 til 10 sekunder.
Hvad forårsager fejlkode P0138?Først skal du diagnosticere køretøjet ved hjælp af en OBD2 scanner og analysere de relaterede fejlkoder. Derefter skal du nulstille dem, og køre en prøvetur med køretøjet. Hvis fejlen vises igen, skal du kontrollere, at stikket og strømkablet er intakt. Hvis der er revner eller tegn på deformation, skal delene udskiftes. Brug et multimeter til at opdage skjulte skader. Selve sensoren kan kontrolleres ved hjælp af et oscilloskop. Udskift den om nødvendigt med en ny.
I nogle tilfælde kan rengøring af komponentens stik med en særlig spray reparere den. Vakuumlækager og fejl i indsprøjtnings-, tændings- og smøresystemerne skal udbedres for at forlænge enhedens levetid.
Det indikerer, at spændingen i den anden oxygensensors kredsløb i den første cylinderbank er for høj.
Først og fremmest skal du nulstille softwaren ved hjælp af en diagnostisk scanner eller afbryde den negative batteripol. Hvis meddelelsen vises igen, skal der foretages en detaljeret diagnose for at finde frem til årsagen til problemet.
Ja, det sker normalt efter flere vellykkede motorstartcyklusser.
Stille spørgsmål eller dele dine reparations erfaring i bilforummet. TIlmeld for opdatering så du ikke går glip af nye anvisninger.
For at hente app'en:
Den kan spore biludgifter, holde en bil log og udskiftningsskema og gemme favorit materialer, notater og dokumenter.